Rok 1985. Grupa rodzeństwa wyrusza wzdłuż zachodniego wybrzeża do San Diego, gdzie zakłada GSI Outdoors. Zaczynają od kilku sztuk emaliowanych naczyń i powierzchownej wiedzy na temat ekwipunku kempingowego. Szybko jednak firma zaczyna się rozwijać i poświęca się projektowaniu, produkcji, sprzedaży i marketingowi coraz większej ilości outdoorowych naczyń, sztućców i akcesoriów kuchennych. Po pewnym czasie Don, Ian i Kathy Scott decydują się przenieść siedzibę do Spokane w stanie Waszyngton, gdzie się wychowali.
Dziś produkty GSI Outdoors są dostępne na całym świecie. Marka GSI Outdoors słynie z doskonałej jakości, parametrów technicznych i nowoczesnego wzornictwa swoich produktów, a przede wszystkim z humorystycznego i zabawnego podejścia właścicieli do outdooru.
W GSI Outdoors nie starają się wprowadzać rewolucyjnych nowości za pomocą "nowego cudownego materiału" ani monumentalnemu promowaniu jakiegoś nieprawdopodobnego gadżetu. Za innowację uważają stworzenie unikalnego, ale prawdopodobnego i namacalnego produktu, który odpowiada ich wyobrażeniom. Szanują wartości, które dzielą ze sobą.
GSI Outdoors jest małą firmą rodzinną. Nie mają żadnych zobowiązań wobec nikogo poza swoimi klientami, partnerami biznesowymi i sobą samym. To wolność, która uosabia outdoor i daje im swobodę reagowania na potrzeby swoich klientów, którzy kochają przebywanie na świeżym powietrzu tak samo jak oni