8 kroków, jak dbać o namiot w sezonie i po nim
Poradniki
Czas zwinąć namiot i wrócić z łona natury do naszych domów. Aby namiot mógł towarzyszyć nam w kolejnych przygodach i pozostać w idealnym stanie, należy poświęcić mu odrobinę troski.
Luksusowy nadmuchiwany namiot Tolga VW z Vango to idealny wybór na krótsze podróże samochodem. Przedsionek napełnia się w 10 minut, jest wodoodporny i przestronny.
Sprzęt outdoorowy szkockiej marki Vango opiera się na wieloletnim doświadczeniu w branży. Od 1966 roku firma Vango specjalizuje się w projektowaniu namiotów i sprzętu outdoorowego dla szerokiego grona entuzjastów spędzania czasu na świeżym powietrzu. Z asortymentu tej marki z pewnością wybierzesz, niezależnie od tego, czy szukasz sprzętu na relaksujące wakacje na kempingu, lekkie wędrówki czy jazdę na rowerze. Wszyscy miłośnicy outdooru, miłośnicy wspinaczki górskiej i inni poszukiwacze przygód kochający ekstremalne warunki znajdą w Vanga swoje miejsce. Od kempingów po szczyty gór, Vango sprawia, że każdy centymetr przestrzeni w przyrodzie staje się miejscem zabawy, relaksu lub ochrony przed złą pogodą.
Kompaktowa nadmuchiwana Tołga VW od marki Vango to idealny wybór dla tych, którzy wybierają się na przygody swoim samochodem. Namiot można łatwo podłączyć i odłączyć do samochodu, dzięki czemu można wybrać się na wycieczkę po okolicy, gdy namiot pozostaje na miejscu, i łatwo go ponownie przymocować po powrocie. Do namiotu można wejść przez duże drzwi frontowe z moskitierą i dostępem dla wózków inwalidzkich lub przez dwa boczne wejścia znajdujące się między namiotem a przyczepą kempingową. Nad głównym wejściem znajduje się zadaszenie. Za drzwiami znajduje się przestronna część dzienna, dzięki czemu namiot jest idealnym wyborem na relaks po męczącym dniu. Namiot posiada również kilka okien Diamond Clear z zasłonami Skyliner, które zmniejszają kondensację i zwiększają izolację termiczną namiotu.
Tropico jest wykonany z bardzo wytrzymałego i niezawodnego materiału Sentinel Sport. Tkanina ta zapewnia kompaktowe wymiary, niewielką wagę, wodoodporność, ochronę przed promieniowaniem UV, ognioodporność oraz w pełni podklejone fabrycznie szwy. Opatentowany system Vango TBS®II Tension Band System zapewnia stabilność i odporność na niekorzystne warunki pogodowe, nawet przy zmiennym przepływie powietrza. System składa się z pasków, które mocuje się w 3 punktach, zapobiegając ruchom bioder. Podczas spokojnej pogody paski można zdjąć.
Konstrukcja namiotu składa się ze wstępnie ukształtowanych rur powietrznych Vango AirBeam®, które zwiększają przestrzeń wewnętrzną namiotu i zwiększają odporność na wiatr. Przedsionek jest również wyposażony w technologię AirSpeed®, dzięki czemu można go skonfigurować bez wysiłku w 10 minut. Każdy namiot z technologią AirBeam jest wyposażony w pompkę dwustronnego działania Pompka o podwójnym działaniudo wygodnego i bezwysiłkowego nadmuchiwania namiotu.
Mata jest połączony z tropikiem, dzięki czemu namiot nie opróżnia się i eliminuje pojawianie się owadów. Unikalny system wentylacji Vango AirZone pomaga utrzymać świeże powietrze przy jednoczesnym ograniczeniu kondensacji. Namiot posiada również system SkyTrack®, elementy odblaskowe, stalowe kołki, 8-milimetrowe paski Kador do mocowania do samochodu oraz regulowany system mocowania. Namiot zawiera również praktyczny pokrowiec z paskami kompresyjnymi i dużym otworem wejściowym ułatwiającym pakowanie. Namiot został testprzetestowany zgodnie z europejską normą EN5912.
Producent | Vango |
---|---|
Masa
|
17,6 kg |
Rodzaj namiotu
Przed zakupem nowego namiotu należy jasno określić, w jakim celu będzie on najczęściej używany. |
do kempingu |
Rodzaj konstrukcji
Kopuła - najpopularniejszy typ, samonośna, łatwa w budowie, elementy krzyżują się w 1 punkcie. Tunel - musi być zawsze dobrze zakotwiczony, efektywne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej, doskonały stosunek powierzchni do masy, wysoka odporność na wiatr. A - klasyczny, najczęściej jednopowłokowy namiot, konstrukcja składa się z 2 stałych słupów umieszczonych pośrodku przedniej i tylnej ściany. Niezbyt popularne, ale tanie rozwiązanie na festiwal lub do ogrodu. Konstrukcja geodezyjna - zaprojektowana do najbardziej ekstremalnych warunków, może wytrzymać silny wiatr, deszcz i śnieg, może być budowana nawet w miejscach, w których trudno jest zakotwiczyć. Wykonana jest z najlepszych materiałów i składa się z dużej liczby elastycznych elementów krzyżujących się w różnych punktach, tworząc bardzo stabilną konstrukcję kopuły. Ich budowa jest trudniejsza i dłuższa, a koszt nabycia wysoki. Nadmuchiwane - tyczki i pręty są zastąpione rurkami powietrznymi, łatwe do zbudowania nawet większych namiotów rodzinnych, wymagana pompa lub kompresor z kompatybilnym mocowaniem. Samorozkładające się - bardzo szybki i łatwy montaż, większy rozmiar opakowania, gorsza obsługa po złożeniu. Tipi i Jurta - nietypowa konstrukcja zapewniająca dużą przestrzeń wspólną, ale kosztem dużej wagi i wyższej ceny zakupu. |
tunelowa / nafukovací |
Wysokość auta
|
180 - 195 cm |
Rodzaj przedsionka
|
jako część auta |
Materiał konstrukcji namiotu
Laminat (fiberglass) - zazwyczaj pręty o średnicy 6,5-12,7 mm z zewnętrznymi metalowymi łącznikami. Najtańszy i najczęściej stosowany materiał o najniższej trwałości i wyższej wadze. Nie sprzyja im częste stawianie i rozbieranie. Łatwa wymiana uszkodzonego segmentu. Durawrap/Duraflex/Wrapflex - droższa i trwalsza wersja laminatu z wyraźnie widocznym oplotem powierzchniowym/siatką/plecionką o średnicy 8,5-12,7 mm z metalowymi złączami zewnętrznymi. Dural - bardzo lekki materiał o wysokiej wytrzymałości i średnicy 8,5-11,0 mm. Najczęściej stosowany w droższych namiotach turystycznych. Pręty z wewnętrznym łącznikiem łatwo przeciągnąć przez tunele w tropiku. Najpopularniejszym stopem jest T6 6001, a nieco lepszym T6 7001. Najmocniejszy i najwyższej jakości jest duraluminium T9 7075. Pręty stalowe o średnicy 20-30 mm są ukształtowane fabrycznie. Najwyższa waga, najwyższa nośność, maksymalna trwałość. Idealny do dużych namiotów rodzinnych, wiat i altan. Scandium - stop duraluminium ze scandium jest jeszcze lżejszy i mocniejszy, ale jednocześnie droższy niż duraluminium. Jest rzadko spotykany w najdroższych namiotach ekspedycyjnych. Niektórzy producenci oferują go jako wyposażenie opcjonalne. Carbon/kevlar - absolutnie najlżejszy i najdroższy materiał przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości. Dostępny tylko jako dodatkowa oferta od kilku producentów namiotów ekspedycyjnych na świecie. Kijki trekkingowe / sprzęt lawinowy - niekonwencjonalne w konstrukcji, ale w zupełności wystarczające na nocleg namioty łączące namiot tropikalny i sypialnię z kijkami trekkingowymi lub sprzętem lawinowym. Zaletą jest niższa waga całkowita, wadą może być mniejsza łatwość postawienia konstrukcji. |
nadmuchiwany |
Materiał tropika
|
Sentinel Sport |
Materiał wykonania maty
|
- |
Wymiary namiotu
|
320 x 320 x 210 cm |
Wymiary sypialni
|
185 x 320 x 210 cm |
Wysokość namiotu
|
210 cm |
Wysokość sypialni
|
210 cm |
Wysokość przedsionka
|
210 cm |
Wymiary opakowania
|
75 x 36 x 35 cm |
Liczba wejść
|
3 |
Czas rozbicia
Przybliżony czas wymagany do rozbicia namiotu |
10-15 min |
Kolor
|
szary |
Kolor według producenta | ShadowGray |
Okres gwarancji | 2 lata |
Kod produktu | 76034029 |
EAN: |