Pinguin - Przedłużona gwarancja
Gwarancja
Produkty Pinguin objęte są ustawową gwarancją trwającą 24 miesiące. Okres gwarancji rozpoczyna się w momencie przejęcia towaru przez kupującego od sprzedawcy.
Gwarancja nie obejmuje zużycia produktu spowodowanego jego normalnym użytkowaniem. Oznacza to, że sprzedawca udziela dwuletniej gwarancji wyłącznie na wady fabryczne. Wady produktu nie należy mylić z jego żywotnością. Reklamacji nie podlegają uszkodzenia powstałe z winy użytkownika, np. uszkodzenia mechaniczne.
Przedłużona gwarancja
Ponieważ stale podnosimy jakość naszych wyrobów, na wybrane produkty, oznaczone etykietą „Przedłużona gwarancja”, oferujemy nową usługę o tej samej nazwie, na okres wskazany na etykiecie konkretnego produktu.
Definicja Przedłużonej gwarancji:
- Przedłużona gwarancja polega na wydłużeniu okresu bezpłatnych napraw serwisowych niektórych produktów ponad ustawowy okres gwarancji, tj. 24 miesiące.
- Przedłużona gwarancja to usługa, w ramach której zapewnia się bezpłatny serwis niezbędny do usunięcia wszystkich wad produktu spowodowanych wadliwym materiałem lub wadą produkcyjną, które wystąpią podczas normalnego użytkowania, ujawnią się i zostaną zgłoszone w okresie obowiązywania przedłużonej gwarancji.
- Przedłużoną gwarancję oferujemy na produkty, dla których taka informacja jest oznaczona na stronie internetowej producenta (www.pinguin.cz), na okres wskazany na etykiecie konkretnego produktu.
Skorzystanie z Przedłużonej gwarancji
Definicja wady towaru, przy której można skorzystać z Przedłużonej gwarancji:
Jest to wada produktu, który był użytkowany zgodnie z instrukcją obsługi i w sposób odpowiadający jego normalnemu przeznaczeniu.
Przedłużona gwarancja nie obejmuje zużycia produktu spowodowanego jego normalnym użytkowaniem.
Przedłużona gwarancja nie obejmuje uszkodzeń towaru powstałych w wyniku:
- uszkodzenia mechanicznego towaru
- użytkowania towaru w warunkach, które nie odpowiadają temperaturą, zapyleniem, wilgotnością, wpływami chemicznymi i mechanicznymi środowisku określonemu bezpośrednio przez sprzedawcę lub producenta
- zaniedbania pielęgnacji towaru
- uszkodzenia towaru w wyniku nadmiernego obciążenia lub użytkowania niezgodnego z warunkami podanymi na metce produktu
- przeprowadzenia niekwalifikowanej interwencji lub naprawy towaru poza serwisem PINGUIN
- modyfikacji towaru na życzenie klienta lub przez samego klienta, jeśli wada powstała w wyniku tej modyfikacji
- uszkodzenia towaru przez klęski żywiołowe lub siłę wyższą.
Aby skorzystać z usługi Przedłużonej gwarancji, kupujący musi wraz z reklamowanym towarem dostarczyć kopię dowodu zakupu zawierającą datę zakupu produktu.
Sposób usuwania wad
Sprzedawca gwarantuje kupującemu usunięcie wady bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od zgłoszenia w ramach Przedłużonej gwarancji, poprzez bezpłatną naprawę produktu.
Liczba zgłoszeń roszczeń o usunięcie wad towaru w okresie Przedłużonej gwarancji nie jest ograniczona. Przedłużona gwarancja nie ulega przedłużeniu o czas, przez który produkt znajdował się w naprawie.
Przeniesienie gwarancji
Przeniesienie ważności Przedłużonej gwarancji na osobę trzecią na okres pozostały do końca jej pierwotnego obowiązywania jest możliwe. Również w tym przypadku konieczne jest dostarczenie wraz z reklamowanym towarem kopii dowodu zakupu zawierającej datę zakupu produktu.
Zakończenie Przedłużonej gwarancji
Przedłużona gwarancja kończy się ostatniego dnia sumy okresu gwarancji ustawowej i przedłużonej.

