Namiot ekspedycyjny Ferrino Snowbound 3
- Masa:
- 5900 g
- Wymiary po złożeniu:
- 20 x 52 cm
4 106,99 zł
Twój koszyk jest pusty. Potrzebujesz pomocy z wyborem? Zajrzyj do poradnika lub napisz do nas.


Produkt niedostępny w magazynie
Dotyczy namiotu pozbawionego zbytecznych części (np. dodatkowych śledzi, pokrowca, sypialni itp.).
Wskazuje, dla ilu osób przeznaczony jest namiot/hamak. W przypadku namiotów, liczba ta nie uwzględnia bagażu ani innego sprzętu. Dlatego należy zwrócić uwagę na liczbę przedsionków lub apsyd, ewentualnie wybrać nieco większy namiot, aby zapewnić miejsce na bagaż. Hamaki są produkowane w rozmiarze pojedynczym (1 osoba) lub podwójnym (2 osoby). Różnice między nimi polegają na nośności i wymiarach.
Przed zakupem nowego namiotu należy jasno określić, w jakim celu będzie on najczęściej używany.
Laminat (włókno szklane) to najtańszy i najbardziej rozpowszechniony materiał o niskiej trwałości (nie służy mu częste użytkowanie) i większej wadze. Durawrap/Duraflex/Wrapflex to ulepszony laminat, ale znacznie mocniejszy z wyraźnie widocznym wzorem w romby na powierzchni. Stelaże duraluminiowe są najczęściej stosowane w namiotach ultralekkich, ich główną zaletą jest niska waga i wysoka trwałość. Konstrukcje stalowe nadają się do namiotów mieszkalnych i tarpów, mają wysoką wytrzymałość i nośność, ale także wagę. Włókno węglowe/kevlar to absolutnie najlżejszy materiał, stelaże można znaleźć w ofercie dodatkowo płatnej tylko kilku producentów namiotów ekspedycyjnych na świecie. Kije trekkingowe/sprzęt lawinowy to konstrukcyjnie nietypowe rozwiązanie, ale w zupełności wystarczające na nocleg, zaletą jest niższa waga całkowita.
Zwykle wyrażana jako wartość słupa wody = ile wody może wytrzymać dany materiał, zanim zacznie przeciekać. Wyrażana w milimetrach. Ważniejszy parametr niż odporność na tropik.
Tropik = górna część namiotu dwupowłokowego. Charakteryzowany przez słup wody = zdolność materiału do wytrzymania ciśnienia wody. Podawany w milimetrach.
Dotyczy to przede wszystkim namiotów rodzinnych, w których kładzie się nacisk na przestrzeń użytkową i komfort. Więcej sypialni oznacza więcej prywatności i większą elastyczność przestrzeni wewnętrznej.
W przypadku namiotów dla 1-2 osób wystarczy jedno wejście, taki namiot będzie lżejszy i bardziej odpowiedni do turystyki i wypraw. Namioty dla 2 lub więcej osób lepiej wybierać z wieloma wejściami. Więcej wejść oznacza lepszą wentylację, wygodniejsze wychodzenie z namiotu, ale także większą wagę.
Zewnętrzna obróbka namiotu sprawia, że materiał jest nienasiąkliwy - występuje tzw. efekt kwiatu lotosu, gdy krople wody są odpychane od powierzchni namiotu i szybko spływają, zabierając ze sobą brud. Dodatkowo zwiększa się wytrzymałość, elastyczność i odporność na rozdarcia, a także odporność na promieniowanie UV. Wadą jest większa waga i niska oddychalność.
Wiodący duński producent namiotów, śpiworów, mat, plecaków i innego sprzętu outdoorowego. Firma Nordisk (założona w 1901 r.) twierdzi, że istnieje tak długo, jak sam rynek sprzętu outdoorowego. Produkuje namioty na każdą okazję - od małych namiotów rekreacyjnych, przez topowe namioty ekspedycyjne dla profesjonalistów, aż po duże namioty rodzinne lub pobytowe. Specyficznym segmentem są namioty bawełniane i celtowe, które wyróżniają się długą żywotnością, prostotą konstrukcji i wreszcie designem uwzględniającym potrzeby współczesnego człowieka w naturze.