Marmot Limelight 3P to solidny, trzysezonowy namiot przeznaczony dla trzech osób, który łączy komfort, łatwą obsługę i niską wagę w terenie. Dzięki konstrukcji z wygiętymi prętami oferuje znacznie większą przestrzeń mieszkalną i komfortową wysokość, bez konieczności rezygnacji z wagi lub pakowności.
Namiot to idealny wybór na dłuższe trekkingi i weekendowe kempingi, gdzie docenisz dwa oddzielne wejścia, przestronne przedsionki i szybkie rozkładanie za pomocą kolorowo oznaczonych komponentów. Wewnętrzne kieszenie, wentylacja i praktyczny sznurek do suszenia podkreślają przemyślaną organizację wnętrza. Wodoodporne materiały i w pełni podklejone szwy zapewniają ochronę nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych. W zestawie znajduje się również footprint, który chroni podłogę i przedłuża jej żywotność.
Główne cechy:
konstrukcja ze strefowym zgięciem prętów zapewnia pionowe ściany i więcej miejsca wewnątrz
dwa wejścia i dwa przedsionki umożliwiają wygodne wejście i oddzielne przestrzenie do przechowywania
pręty, klamry i tropik w różnych kolorach umożliwiają szybkie i intuicyjne rozstawienie namiotu
podklejone szwy i w pełni kryjący tropik z otworami wentylacyjnymi niezawodnie chronią przed deszczem i wiatrem
wewnętrzne kieszenie, sufitowa „kieszeń na lampę” i sznur do suszenia ułatwiają organizację i zapewniają komfort wewnątrz
samonośna konstrukcja umożliwia rozstawienie nawet bez kołków mocujących
w zestawie znajduje się footprint zwiększający żywotność podłogi
Materiał stanu:
materiał tropiku: 50D Poliester Ripstop 290T (wodoszczelność 1200 mm)
materiał podłogi: 50D Poliester Taffeta 290T (wodoszczelność 2000 mm)
materiał sypialni: 68D Poliester Ripstop + 40D No-See-Um Mesh
Wskazuje, dla ilu osób przeznaczony jest namiot/hamak. W przypadku namiotów, liczba ta nie uwzględnia bagażu ani innego sprzętu. Dlatego należy zwrócić uwagę na liczbę przedsionków lub apsyd, ewentualnie wybrać nieco większy namiot, aby zapewnić miejsce na bagaż. Hamaki są produkowane w rozmiarze pojedynczym (1 osoba) lub podwójnym (2 osoby). Różnice między nimi polegają na nośności i wymiarach.
3 osoby
Rodzaj namiotu
Przed zakupem nowego namiotu należy jasno określić, w jakim celu będzie on najczęściej używany.
turystyczny
/
rodzinny
/
ekspedycyjny
Rodzaj konstrukcji
Typ kopułowy (igloo) to najpopularniejsza samonośna konstrukcja, łatwa w montażu. Geodezyjny typ kopułowy jest przeznaczony do ekstremalnych warunków, konstrukcja krzyżuje pręty w kilku miejscach, co zapewnia większą wytrzymałość i stabilność. Typ tunelowy jest stawiany za pomocą prętów, które się nie krzyżują. Wykorzystuje efektywnie przestrzeń wewnętrzną i przy dobrym zakotwiczeniu zapewnia wysoką odporność na wiatr. Namiot typu A to jednopłaszczowy namiot, którego konstrukcję tworzą dwa solidne maszty umieszczone pośrodku przedniej i tylnej ściany. W konstrukcji namiotów dmuchanych maszty i pręty zastąpiono tubami powietrznymi, dzięki czemu montaż nawet większych namiotów rodzinnych jest prosty, ale wymaga pompki lub kompresora z kompatybilną końcówką. Rozwiązanie samorozkładające się zapewnia bardzo szybki i łatwy montaż, większe rozmiary opakowania i gorszą obsługę podczas składania. Tipi/Jurta mają nietypową konstrukcję zapewniającą dużą wspólną przestrzeń za wysoką cenę i większą wagę.
tunelowa
Materiał konstrukcji namiotu
Laminat (włókno szklane) to najtańszy i najbardziej rozpowszechniony materiał o niskiej trwałości (nie służy mu częste użytkowanie) i większej wadze. Durawrap/Duraflex/Wrapflex to ulepszony laminat, ale znacznie mocniejszy z wyraźnie widocznym wzorem w romby na powierzchni. Stelaże duraluminiowe są najczęściej stosowane w namiotach ultralekkich, ich główną zaletą jest niska waga i wysoka trwałość. Konstrukcje stalowe nadają się do namiotów mieszkalnych i tarpów, mają wysoką wytrzymałość i nośność, ale także wagę. Włókno węglowe/kevlar to absolutnie najlżejszy materiał, stelaże można znaleźć w ofercie dodatkowo płatnej tylko kilku producentów namiotów ekspedycyjnych na świecie. Kije trekkingowe/sprzęt lawinowy to konstrukcyjnie nietypowe rozwiązanie, ale w zupełności wystarczające na nocleg, zaletą jest niższa waga całkowita.
duraluminium
Odporność podłogi
Zwykle wyrażana jako wartość słupa wody = ile wody może wytrzymać dany materiał, zanim zacznie przeciekać. Wyrażana w milimetrach. Ważniejszy parametr niż odporność na tropik.
2000 mm
Odporność tropik
Tropik = górna część namiotu dwupowłokowego. Charakteryzowany przez słup wody = zdolność materiału do wytrzymania ciśnienia wody. Podawany w milimetrach.
1200 mm
Materiał wykonania maty
Poliester
Materiał tropik
Poliester
Wymiary namiotu
234 x 180/165 x 115 cm
Wymiary sypialni
224 x 178 x 115 cm
Wysokość namiotu
115 cm
Wymiary po złożeniu
68 x 18 cm
Liczba sypialni
Dotyczy to przede wszystkim namiotów rodzinnych, w których kładzie się nacisk na przestrzeń użytkową i komfort. Więcej sypialni oznacza więcej prywatności i większą elastyczność przestrzeni wewnętrznej.
Jedna sypialnia
Liczba wejść
W przypadku namiotów dla 1-2 osób wystarczy jedno wejście, taki namiot będzie lżejszy i bardziej odpowiedni do turystyki i wypraw. Namioty dla 2 lub więcej osób lepiej wybierać z wieloma wejściami. Więcej wejść oznacza lepszą wentylację, wygodniejsze wychodzenie z namiotu, ale także większą wagę.
2
Podłoga w przesionku
Tak
Czas rozbicia
Przybliżony czas wymagany do rozbicia namiotu
4-6 min
Przedsionek
mały
Okres gwarancji
2 lata
O producencie
Amerykańska markaMarmot została założona w 1974 roku przez dwóch studentów z Uniwersytetu Kalifornijskiego – Erica Reynoldsa i Dave'a Huntleya. Wśród ich pierwszych produktów znajdował się śpiwór i puchowa kurtka. Później, na podstawie zdobytych doświadczeń wspinaczy i przewodników górskich, Marmot zaczął szyć ubrania z Gore-Texu i ulepszać oraz rozszerzać swoją ofertę. Obecnie jest jednym z wiodących producentów odzieży, namiotów i śpiworów outdoorowych, skupiających się na jakości, wydajności i trwałości, tak aby produkty wytrzymywały nawet najbardziej wymagające górskie wyprawy.
Firma Marmot od skromnych początków bardzo się rozrosła, ale podstawowej idei nigdy nie zmieniła – projektować i wytwarzać produkty najwyższej jakości.