8 kroków, jak dbać o namiot w sezonie i po nim
Poradniki
Czas zwinąć namiot i wrócić z łona natury do naszych domów. Aby namiot mógł towarzyszyć nam w kolejnych przygodach i pozostać w idealnym stanie, należy poświęcić mu odrobinę troski.
Nadmuchiwany namiot Agora Air VW z Vango to idealny wybór na krótsze podróże samochodem. Przedsionek napełnia się w 10 minut, jest wodoodporny i przestronny.
Sprzęt outdoorowy szkockiej marki Vango opiera się na wieloletnim doświadczeniu w branży. Od 1966 roku firma Vango specjalizuje się w projektowaniu namiotów i sprzętu outdoorowego dla szerokiego grona entuzjastów spędzania czasu na świeżym powietrzu. Z asortymentu tej marki z pewnością wybierzesz, niezależnie od tego, czy szukasz sprzętu na relaksujące wakacje na kempingu, lekkie wędrówki czy jazdę na rowerze. Wszyscy miłośnicy outdooru, miłośnicy wspinaczki górskiej i inni poszukiwacze przygód kochający ekstremalne warunki znajdą w Vanga swoje miejsce. Od kempingów po szczyty gór, Vango sprawia, że każdy centymetr przestrzeni w przyrodzie staje się miejscem zabawy, relaksu lub ochrony przed złą pogodą.
Kompaktowa nadmuchiwana Agora Air VW od marki Vango to idealny wybór dla tych, którzy wybierają się na przygody w samochodzie. Namiot można łatwo podłączyć i odłączyć do samochodu, dzięki czemu można wybrać się na wycieczkę po okolicy, gdy namiot pozostaje na miejscu, i łatwo go ponownie przymocować po powrocie.
Do przedniej części namiotu można dostać się przez łącznie 5 różnych wejść, z których 3 prowadzą do części dziennej, a dwa do przejścia między namiotem a samochodem. Główne wejście jest wyposażone w moskitierę, dzięki czemu można cieszyć się świeżym powietrzem bez irytujących owadów. Wszystkie wejścia mają dostęp dla wózków inwalidzkich. Odpowiednią ilość światła dziennego zapewniają okna Diamond Clear z moskitierami i zasłonami zapewniającymi większą prywatność.
Tropico jest wykonany z bardzo wytrzymałego i niezawodnego materiału Sentinel Sport. Tkanina ta zapewnia kompaktowe wymiary, niską wagę, jest wodoodporna, posiada ochronę przed promieniowaniem UV UPF50+ , technologię ColourLok, która pomaga zachować kolor tkaniny przed promieniami UV, tłumi pieczenie i eliminuje jego skutki oraz ma w pełni klejone szwy z fabryki.
Konstrukcja namiotu składa się ze wstępnie ukształtowanych rur powietrznych Vango AirBeam®, które zwiększają przestrzeń wewnętrzną namiotu i zwiększają odporność na wiatr. Przedsionek jest również wyposażony w technologię AirSpeed®, dzięki czemu można go skonfigurować bez wysiłku w ciągu kilku minut. Każdy namiot z technologią AirBeam jest wyposażony w pompkę dwustronnego działania Pompka o podwójnym działaniudo wygodnego i bezwysiłkowego nadmuchiwania namiotu.
Mata jest połączony z tropikiem, dzięki czemu namiot nie opróżnia się i eliminuje pojawianie się owadów, elementy odblaskowe, stalowe szpilki, 8 mm paski Kador do mocowania do samochodu lub regulowany system kotwiczenia. Namiot zawiera również praktyczny pokrowiec z paskami kompresyjnymi i dużym otworem wejściowym ułatwiającym pakowanie. Namiot został testprzetestowany zgodnie z europejską normą EN5912.
W opakowaniu wstępnym namiotów znajduje się wstępnie dopasowana taśma kador 6 mm, pasy samochodowe 8M, przedłużenia bagażnika dachowego, pręt i klamra, stalowe kołki z folią transportową, kompresyjna folia transportowa o podwójnym działaniu z dużym otworem wejściowym ułatwiającym pakowanie. Namiot został testprzetestowany zgodnie z europejską normą EN5912.
Producent | Vango |
---|---|
Masa
|
17,4 kg |
Masa minimalna
Dotyczy namiotu pozbawionego zbytecznych części (np. dodatkowych śledzi, pokrowca, sypialni itp.). |
13,25 kg |
Rodzaj namiotu
Przed zakupem nowego namiotu należy jasno określić, w jakim celu będzie on najczęściej używany. |
turystyczny |
Rodzaj konstrukcji
Kopuła - najpopularniejszy typ, samonośna, łatwa w budowie, elementy krzyżują się w 1 punkcie. Tunel - musi być zawsze dobrze zakotwiczony, efektywne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej, doskonały stosunek powierzchni do masy, wysoka odporność na wiatr. A - klasyczny, najczęściej jednopowłokowy namiot, konstrukcja składa się z 2 stałych słupów umieszczonych pośrodku przedniej i tylnej ściany. Niezbyt popularne, ale tanie rozwiązanie na festiwal lub do ogrodu. Konstrukcja geodezyjna - zaprojektowana do najbardziej ekstremalnych warunków, może wytrzymać silny wiatr, deszcz i śnieg, może być budowana nawet w miejscach, w których trudno jest zakotwiczyć. Wykonana jest z najlepszych materiałów i składa się z dużej liczby elastycznych elementów krzyżujących się w różnych punktach, tworząc bardzo stabilną konstrukcję kopuły. Ich budowa jest trudniejsza i dłuższa, a koszt nabycia wysoki. Nadmuchiwane - tyczki i pręty są zastąpione rurkami powietrznymi, łatwe do zbudowania nawet większych namiotów rodzinnych, wymagana pompa lub kompresor z kompatybilnym mocowaniem. Samorozkładające się - bardzo szybki i łatwy montaż, większy rozmiar opakowania, gorsza obsługa po złożeniu. Tipi i Jurta - nietypowa konstrukcja zapewniająca dużą przestrzeń wspólną, ale kosztem dużej wagi i wyższej ceny zakupu. |
kopuła / nafukovací |
Wysokość auta
|
180 - 195 cm |
Rodzaj przedsionka
|
jako część auta |
Materiał konstrukcji namiotu
Laminat (fiberglass) - zazwyczaj pręty o średnicy 6,5-12,7 mm z zewnętrznymi metalowymi łącznikami. Najtańszy i najczęściej stosowany materiał o najniższej trwałości i wyższej wadze. Nie sprzyja im częste stawianie i rozbieranie. Łatwa wymiana uszkodzonego segmentu. Durawrap/Duraflex/Wrapflex - droższa i trwalsza wersja laminatu z wyraźnie widocznym oplotem powierzchniowym/siatką/plecionką o średnicy 8,5-12,7 mm z metalowymi złączami zewnętrznymi. Dural - bardzo lekki materiał o wysokiej wytrzymałości i średnicy 8,5-11,0 mm. Najczęściej stosowany w droższych namiotach turystycznych. Pręty z wewnętrznym łącznikiem łatwo przeciągnąć przez tunele w tropiku. Najpopularniejszym stopem jest T6 6001, a nieco lepszym T6 7001. Najmocniejszy i najwyższej jakości jest duraluminium T9 7075. Pręty stalowe o średnicy 20-30 mm są ukształtowane fabrycznie. Najwyższa waga, najwyższa nośność, maksymalna trwałość. Idealny do dużych namiotów rodzinnych, wiat i altan. Scandium - stop duraluminium ze scandium jest jeszcze lżejszy i mocniejszy, ale jednocześnie droższy niż duraluminium. Jest rzadko spotykany w najdroższych namiotach ekspedycyjnych. Niektórzy producenci oferują go jako wyposażenie opcjonalne. Carbon/kevlar - absolutnie najlżejszy i najdroższy materiał przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości. Dostępny tylko jako dodatkowa oferta od kilku producentów namiotów ekspedycyjnych na świecie. Kijki trekkingowe / sprzęt lawinowy - niekonwencjonalne w konstrukcji, ale w zupełności wystarczające na nocleg namioty łączące namiot tropikalny i sypialnię z kijkami trekkingowymi lub sprzętem lawinowym. Zaletą jest niższa waga całkowita, wadą może być mniejsza łatwość postawienia konstrukcji. |
nadmuchiwany |
Odporność tropik
Tropik = górna część namiotu dwupowłokowego. Charakteryzowany przez słup wody = zdolność materiału do wytrzymania ciśnienia wody. Podawany w milimetrach. |
3000 mm |
Materiał wykonania maty
|
Poliester |
Materiał tropik
|
Poliester |
Wymiary namiotu
|
280 x 360 x 225 cm |
Wysokość namiotu
|
225 cm |
Wymiary opakowania
|
65 x 36 x 37 cm |
Liczba wejść
|
5 |
Okres gwarancji | 2 lata |