Przedstawienie marek własnych: Zulu, Warg, MOOA
O markach
W 4camping przenosimy nasze doświadczenie na produkty własnych marek.
Icebreaker, jedna z najważniejszych marek opartych na wełnie merynosów, przedstawia nowy Transparency report. Odważnym celem na rok 2023 jest całkowita niezależność od plastiku.
Spis treści |
Co przedstawia nam Raport Transparentności o numerze 4? Przede wszystkim to, że marka Icebreaker staje się jeszcze bardziej EKO-marką niż dotychczas. Jej cele, chociaż niebagatelne, to globalnie są bardzo istotne. Aby zrozumieć, co cały raport nam przekazuje, konieczne jest najpierw zrozumienie filozofii tej marki, ich myślenia i historii. Jednocześnie warto wspomnieć o pewnych faktach dotyczących problemu plastiku, które są integralną częścią tego świata. Wszystko to jest związane z Icebreaker od samego początku, ponieważ ich podróż jest równie fascynująca, jak same produkty.
Oficjalny start tej marki datuje się na rok 1995. Jeremy Moon, kluczowa postać tej marki, tworzy pierwszą kategorię odzieży, która w minimalnym stopniu polega na syntetycznym (petrochemicznym) włóknie. Odstępstwo od sztucznie stworzonych włókien jest widoczne praktycznie od samego początku.. Marka stopniowo rośnie, rozszerza się na Australię i przede wszystkim Europę, która nadal jest kluczowym rynkiem dla Icebreaker. W 2010 roku co trzeci produkt tej marki został tam sprzedany.
Orientacja nie tylko na handel, ale również na ochronę środowiska, a przede wszystkim na klucz do ich sukcesu. Owce. W 2007 roku byli jednymi z pierwszych, którzy podjęli kroki w celu zakazu tzw. mulesingu (chirurgicznego zabiegu na jagniętach). Marka wprowadziła tzw. „baacode ™”, czyli śledzenie odzieży aż do konkretnego gospodarstwa, z którego pochodzi ich wełna. Już w 2014 roku firma opracowała technologię TENCEL™, pierwsze włókna pochodzenia roślinnego. Dziś, po 25 latach procesu integrowania z naturą, jest jeszcze bardziej związana niż kiedykolwiek wcześniej. Wizją Icebreaker jest całkowita niezależność od syntetycznych włókien, które chcą zastąpić czysto roślinną bazą.
Ważne jest, że marka Icebreaker jest dużym graczem na rynku odzieżowym. Ich sukces jest ogromny, a wszystkie zmiany wprowadzane przez firmę mają jeszcze większy wpływ. Naturalnie pojawiają się następcy, którzy czerpią inspirację z wizji czystej przyszłości. Świata, z którego będziemy dumni, gdy przekażemy go naszym dzieciom.
Jordi Beneyto-Ferre / Senior Manager Global Innovation, Icebreaker:
„Naturalne rozwiązania mogą być częścią ekosystemu Ziemi i pozwalają nam rosnąć odpowiedzialnie. Decyzje, które podejmujemy dziś, będą miały wpływ na przyszłość naszych dzieci. Chcę zostawić im świat, z którego będą dumni" - mówi Jordi. „Przekonaliśmy siebie, że postęp technologiczny jest dobry za wszelką cenę. Nadszedł czas, by znaleźć równowagę".
Firma publikuje Raporty Transparentności od 2017 roku, czyli pełne ujawnienie ich łańcucha dostaw, zasad, procedur i struktury. Istnieje pełne partnerstwo z rolnikami dotyczące ekonomicznego stanu, warunków społecznych i życiowych (tzw. Growers Club). W 2017 roku firma podpisała umowę na 100 milionów dolarów z farmerami produkującymi wełnę merynosów w Nowej Zelandii. Icebreaker jest dostępny w ponad 5 000 sklepach w 50 krajach świata za pośrednictwem hurtowni, sklepów detalicznych Touch Lab i platform handlu elektronicznego.
Nie tylko w Icebreaker zdają sobie sprawę, że trzeba walczyć z nadmierną ilością plastiku. aturalny rozkład plastiku szacuje się na 500–1000 lat, przy czym na całym świecie co minutę kupuje się milion plastikowych butelek – czyli 20 000 na sekundę.
Przemysł tekstylny jest drugim największym producentem odpadów z tworzyw sztucznych (po przemyśle opakowaniowym), wytwarzając 42 miliony ton rocznie. Ponadto, dzięki pandemii COVID-19, produkcja plastiku gwałtownie wzrosła, nawet trzykrotnie.
Istnieją rozwiązania pozwalające ograniczyć produkcję plastiku. Celem Icebreaker, zgodnie z najnowszym Raportem Transparentności 4, jest stać się do 2023 roku firmą w pełni niezależną od plastików. Aby osiągnąć ten cel, firma musi przejść przez „ostatnie 9%“ (jak sami przyznają, są to wyzwania – elastan do bielizny i nylon do skarpet).
W ciągu ostatniego roku pod marką Icebreaker sprzedano 1,3 miliona sztuk produktów w 100% naturalnych. Piękne 91% stanowią wyłącznie naturalne włókna (przy czym udział produktów w 100% naturalnych w kolekcji wzrósł o 65%, różnice między rokiem 2020 a 2021).
Trzy kultowe kolekcje w sezonie jesień / zima 2021, a mianowicie Tech Lite, Quantum i ZoneKnit™, zostaną całkowicie przekształcone w 100% naturalną wełnę merino.
Plan, jak to osiągnąć, już istnieje.
.
Autor: Radek Martinek
O markach
W 4camping przenosimy nasze doświadczenie na produkty własnych marek.
O markach
Bawełna to materiał popularny na całym świecie. Jednak uprawa bawełny może mieć bardzo niekorzystny wpływ na środowisko. Jakie są różnice między bawełną uprawianą konwencjonalnie a certyfikowaną bawełną organiczną?
349,00 zł
(20.92 %)
275,99 zł
172,00 zł
(41.28 %)
100,99 zł
610,83 zł
(9.96 %)
549,99 zł
108,30 zł
(52.92 %)
od 50,99 zł
305,48 zł
(25.37 %)
227,99 zł
307,57 zł
(15.14 %)
260,99 zł
524,14 zł
(40.09 %)
313,99 zł
339,22 zł
(15.1 %)
287,99 zł